Jumaat, 10 Ogos 2012

Perjuangan Awal Nabi Ibrahim AS kini Recycle Semula Di Akhir Zaman


Assalamualaikum wbt,

Tujuan post ini dibuka bagi mengingati perjuangan awal Nabi Ibrahim AS.

Ingatkah anda kenapa Nabi Ibrahim begitu marah kepada ayahnya dan kaum-kaumnya?

Nabi Ibrahim amat menentang keras kepada ayah dan kaumnya ketika itu, kerana telah syirik kepada Tuhan yang menciptakan langit dan bumi, iaitu Allah SWT.

Apakah dosa syirik yang dilakukan oleh ayah dan kaumnya ketika itu?

Ayah dan kaumnya meminta rezeki, tubuh badan sihat, soal jodoh dan seumpama dengannya pada patung yang tidak bernyawa!

Itu yang Nabi Ibrahim sedihkan sangat. Kerana ayah dan kaumnya langsung tidak mahu berfikir, bahawa patung berhala itu tidak membawa manfaat pun kepada mereka.

Maka terjadilah suatu hari, Nabi Ibrahim menghancurkan semua patung-patung berhala yang ada ketika kaumnya tiada di kampung halaman.

Begitulah lebih kurang cerita yang diambil paksu dari Al-Quran, kisah Nabi Ibrahim yang menentang kaumnya yang kufur kepada perintah Allah yang dibawa oleh Nabi Ibrahim.

Apa yang paksu highlight merah di atas, masih berlaku kepada umat Islam sejagat pada hari ini.

Paksu agak hairan, contoh macam baru-baru ni kawan paksu buat pendedahan berani dia...

"Aku amalkan ayat Kursi untuk mendapat tubuh badan yang sihat..."

Jadi satu kejutan bagi paksu statement berani mati kawan paksu ni. Bagi paksu, "Kenapa hang mintak dengan ayat Quran tu untuk tubuh badan sihat? Awat, mintak direct dengan Allah tak boleh ka?"

Lalu paksu jelaskan pada dia kisah perjuangan Nabi Ibrahim, bagaimana kaum-kaumnya telah syirik dengan Allah SWT.

Kawan paksu terdiam lepas mendengar penjelasan paksu. Dalam pemikiran dia tengah bercanggah.

"Ustaz A kata macamni boleh.....Tapi apa yang paksu cakap ni pun betul juga. Apa cerita dengan ustaz kita hari ni?"

Bagi paksu, kita kena ingat balik perjuangan awal Nabi Ibrahim sampaila ke perjuangan yang dibawa oleh Rasululllah SAW.

Rasulullah SAW sendiri pun menentang kaum-kaum arab yang kufur pada waktu itu, tetapi ada juga kaumnya yang fasiq dan munafiq.

Begitulah perjuangan Rasulullah saw waktu itu.

Jadi, apakah perjuangan yang kita kena bawa pada hari ini?

Kembalilah kepada Islam!

Nota Tambahan 1:
Sepertimana Nabi Ibrahim hancurkan patung-patung yang ada untuk menghentikan kesyirikan kaumnya....

Kita yang ada hari ini BERHENTILAH amalkan ayat-ayat Al-Quran untuk tujuan-tujuan tertentu macam kawan paksu tadi.

Dan gantikannya dengan berdoa kepada Allah direct. Mulakan dengan Bismillah dan Selawat kepada Rasulullah dan bacalah doa anda itu.

Nota Tambahan 2:
Kisah Gopal dan Ahmad...

Ahmad: Eh Gopal, itu patung u taruk dalam rumah, itu u punya Tuhan ke?
Gopal: Hoi...u cakap baik-baik sikit arr...Itu patung saja la...itu bukan kita punya Tuhan, kita punya Tuhan ada atas (sambil menunjukkan telunjuk jarinya ke atas langit)
Ahmad: Ooo..Tapi apa pasal u mintak doa sama itu patung...
Gopal: Eh...mesti mehh...itu tokong (nenek moyang cakap). Kami mesti la ikut....syarat saja maa
Ahmad: ic...


Jika anda lihat kisah Gopal dan Ahmad, jelas menunjukkan Gopal tidak mengatakan patung dirumahnya sebagai Tuhan, tetapi sebaliknya menunjukkan kefahaman bahawa Gopal tahu Tuhan itu WUJUD.

Tapi silapnya Gopal adalah mau tak mau, Gopal bertegas nak berdoa mesti ada patung tu.

Jadi di sinilah jatuhnya syirik ke atas Gopal.

Nota Tambahan 3:
Doa para Nabi dalam Al-Quran boleh diamalkan dengan syarat anda mengetahui maksudnya. Itu Allah ajar direct kepada manusia yang ada sekarang ni. Tapi doa yang terbaik adalah datangnya dari bahasa yang anda faham sendiri, iaitu doa yang datang dari hati. Ikhlas dari hati.

Nota Tambahan 4:
Warning dari Allah untuk paksu. So sesiapa yg tidak bersetuju, paksu pun tak boleh kata apa, dan paksu hanya akan berdiam saja mengikut apa yg Allah sarankan.

Surah Al-An'am:68-69
68 - Dan apabila kamu melihat orang memperolok-olokkan ayat-ayat Kami, maka tinggalkanlah mereka sehingga mereka membicarakan perkara yang lain. Dan jika syaitan menjadikan kamu lupa (akan larangan ini), maka janganlah kamu duduk bersama orang yang zalim itu sesudah teringat (akan larangan itu).

69 - Dan tidak ada tanggungjawab sedikit atas orang yang bertakwa terhadap dosa mereka, akan tetapi (kewajipan mereka ialah) mengingatkan agar mereka bertakwa.
__________________


credit: paksu1010 CGold

Ahad, 22 Julai 2012

Dunia Di Lihat Dari Langit


French photographer Yann Artus-Bertrand takes shots of the earth from the sky. 

Seen from this unusual angle, our planet is even more beautiful. 

Sometimes you just need to change your perspective.






























































Kredit: CG seether 

Isnin, 16 Julai 2012

Tanda awek korang belum boleh buat bini...



1. belum apa-apa suara dia dah tahap cikgu kawad kaki sekolah menengah. Pantang lambat sikit mulalah dia menjerit-jerit. Kalau dapat jenis ini, baik korang kawan dengan singa je la.

2. bila awek korang tak reti bezakan antara ikan kembung dengan bunga keembung. Tu belum cerita bab masakan lain. Nampak gayanya kalau korang kawin makan kat kedai je la.

3. bila dia tak tau siang dengan malam ataupun dia tak reti tengok jam. Pukul 8 pagi korang call tak bangun lagi. Pukul 12 pun tak bangun. Paling awal pun dia bangun pukul 3 petang. Baik korang pikir lebih 3 kali sama ada nak kawin ke tak.

4. bila sesekali korang check handphone dia, banyak yang nama ahmad dari nama siti. Lepas tu kejap-kejap talipon dia berbunyi. Cakap pulak jauh dari korang.. err... tak paham lagi ka?

5. awek korang suka sangat pengsan kat shoping complex. Pandai pilih pulak tu.. pengsan depan kedai yang mahal-mahal je. Tak paham? Pengsan tu ayat kiasan. Ayat yang betul, kaki mengabihkan duit korang.

6.bila dia boleh berlakon dengan hebat. Korang ajak dating, 1001 alasan dia bagi tapi lepas kantoi dia keluar dengan orang lain. Tengok la lepas tu, mulala dia buat filem sedih depan korang.

7. asal salah sikit mintak putus, salah sikit suruh”clash” dah kawin korang standby kat pejabat kadi je la.. bahagian cerai dan rujuk...



hehehe... 




kredit: CG

Ahad, 15 Julai 2012

Mike Tyson Pergi Mekah...



“ Saya takut kepada Allah. Saya tahu saya banyak buat perkara yang jahat dan salah yang kesemua itu melayakkan saya masuk neraka sahaja. Namun saya memohon keampunan daripada-Nya setiap hari...”

- Mike Tyson-


sumber fb

Isnin, 9 Julai 2012

Thierry Henry: Islam Adalah Agama Pilihan Terbaik

Islam adalah sebuah pilihan, demikian kata pemain bola sepak Thierry Henry. Kerana itu ketika memutuskan keyakinan dan menjadi mualaf, dia merasa bahawa berasa sangat dekat dengan Islam.

"Saya menganggap Islam sebagai pilihan terbaik untuk saya jika saya ingin percaya kepada sebuah agama," kata penyerang New York Red Bulls.

Menurut Henry, menjadi seorang Muslim itu tidak boleh setengah-setengah. "Aku mengikuti semua apa yang diajarkan oleh Al Quran. Ini sebabnya saya anggap Islam yang paling dekat dengan hati saya."

Legenda Arsenal ini menyatakan, Islam mengajar umatnya bahawa seseorang harus percaya dulu terhadap Al Quran. Ini sebabnya dia belum menyatakan Islam sebagai agamanya, tapi Henry mengerti agama ini lebih daripada agama lain.

"Dan itu benar-benar menyedihkan bahawa banyak orang tidak meluangkan masa untuk cuba memahami Islam."

Penyerang Les Bleus Perancis yang berjaya meraih Piala Dunia 1998 dan Piala Eropah 2000 ini menekankan, jika seseorang benar-benar percaya kepada Allah, maka sudah seharusnya setiap Muslim harus menjadi orang yang taat. "Kalau percaya ajaran Islam, seseorang harus percaya pada Al Quran dan Rasul terakhir," kata Henry.


Jumaat, 6 Julai 2012

Sultan Mahmud Mangkat Dijulang.. (sejarah sultan johor)



sementara tgh panas isu sultan johor.. aku pun upkanlah sejarah sultan johor yg aku copy paste ni... pasal aku tercari2 sumber kenapa org kata sultan johor keturunan lanun.. org kata la bukan aku kata  tapi tak jumpa 

Sedang aku menyusun buku-buku lama di dalam rak khas di dalam bilik bacaan aku pagi tadi, aku terpegang buku berkaitan sejarah melayu yang tersohor di sekitar tahun 1699, iaitu Sultan Mahmud, Sultan Johor terakhir yang mewarisi darah dari Kesultanan Melayu Melaka, iaitu titisan darah iaitu putera kedua Sultan Alauddin Riayat Syah II. Jadi setelah membaca sepintas selalu, tercetus idea untuk mencoretkan serba sedikit berkaitan sejarah yang tarjis tersebut. Sebenarnya, kisah Sultan Mahmud Mangkat Dijulang telah menjadi sebuah legenda yang sangat masyhur. Ini bukannya kisah dogengan, ia kisah BENAR yang berlaku di Kota Tinggi, pada tengah hari Jumaat pada tahun 1699. Sultan Mahmud Syah ditkam sempai mati oleh Laksamana baginda sendiri, seorang pahlawan dari Bentan, kepulauan Jawa, yang bernama Megat Seri Rama.


Kisah Pilu ketika hujan panas hampir reda itu sangat menggemparkan, selain sultan, beberapa orang pengiring baginda turut ditikam oleh Laksamana Bentan yang hilang pertimbangan kerana terlalu marah, setelah isteri beliau yang mengandung anak sulung dihukum bunuh atas arahan sultan, hanya kerana mengidam makan seulas nagka yang diambil dari taman diraja. Selepas kemangkatan Sultan Mahmud ibni Almarhum Sultan Ibrahim Syah, Sultan Melaka terakhir ( 1488-1511) , yang mana putera kedua baginda telah ditabalkan menjadi Sultan Johor I pada tahun 1528 dengan gelaran Sultan Alauddin Riayat Syah. Selepas peristiwa tahun 1699 itu, Kesultanan Melayu Johor telah diambil oleh Keturunan Bendahara (1699-1816), kemudian beralih tangan kepada keturunan Temenggung Abd.Rahman Sultan Johor Riau (1816), dan diwarisi oleh Sultan Mahmud Iskandar, Sultan Johor yang sedang bertaktha pada hari ini.


Perihal tragedi yang menimpa Sultan Johor yang masyhur ini, telah diceritakan terus menerus, lepas satu ke satu generasi sampai ke hari ini. Selepas hampir 4 kurun peristiwa ini berlaku, kisah Sultan Mamud mangkat dijulang ini masih menjadi kisah yang sangat diingati oleh penduduk-penduduk asal Kota Tinggi, lebih-lebih lagi orang-orang keturunan Bentan sendiri masih takut terkena sumpah jika memijak tanah Kota Tinggi. Catatan sejarah Johor purbalaka ada meriwayatkan tatlaka hujan panas mulai turun mencurah-curah pada hari Jumaat dalam tahun 1699, orang-orang besar Istana telah melarang Sultan Mahmud II, daripada menunaikan sembahyang Jumaat di masjid yang terletak tidak berapa jauh daripada istana baginda. Cakap-cakap orang telah sampai kepengetahuan Datuk Bendahara Tun Abd.Majid, bahawa Laksamana Bentan( Megat Sei Rama) yang baru pulang daripada mejalankan titah sultan menghapuskan lanun-lanun di kepulauan Riau telah mengetahui perihal kematian isterinya ( Dang Anum) yang sedang sarat mengandung sulung itu. Datuk Bendahara khabarnya telah mengadap baginda dalam keadaan basah kuyup untuk menyampaikan rasa tidak sedap hatinya dan menasihatkan baginda supaya tidak keluar daripada Balai Rong seri sebagaimana kebiasaaannya. Baginda juga telah diberi ingatan oleh Bendahara supaya berhati-hati dengan menambahkan bilangan pengawal di-Raja semasa berangkat menunaikan sembahyang Jumaat.

Hujan panas masih belum reda, tatkala Sultan Mahmud Syah II berkira-kira untuk berangkat meninggalkan istana buat kali yang terakhir, seorang pengiring baginda telah datang dan menyembahkan sebilah keris untuk dipakai oleh baginda sebagai langkah berjaga-jaga. Baginda turun dari istana dan memasuki usungan yang diangkat oleh empat orang pengiring dengan dikelilingi oleh ramai pengawal istana. Di pertengahan jalan hujan mulai teduh, tepai masih renyai-renyai, awan agak mendung dan mentari beransur-ansur hilang di balik awan yang muram seolah-olah sedang beradu. Sebagaimana minggu-minggu sebelum itu baginda akan diturunkan agak jauh dari masjid tetapi pada hari Jumaat yang malang itu, pengawal-pengawal istana baginda berkeras mahukan baginda diusung hingga ke tangga masjid dan di saat-saat akhir hayat baginda pun tiba, Megat Seri Rama telah hilang siumannya, hanya menanti masa untuk menuntut hutang darah,

Tatkala sultan hampir dengan tangga masjid dan masih lagi di atas usungan, Megat Seri Rama dengan tanpa berlengah lagi menerkam dan menikam baginda tepat pada perut sultan, darah merah pekat membuak-buak membasahi pakaian baginda sultan dan menitis jatuh di atas tanah, beriringan dengan titis hujan air hujan yang membasahi bumi. Sebuah keluhan pilu kedengaran. Baginda mengerang kesakitan, bisa keris yang telah diperasap limau pantas menyelinap ke segenap urat saraf Sultan Johor yang malang itu. Megat Seri Rama bagaikan dirasuk, habis pengawal diraja ditikam, orang ramai yang datang untuk bersembahyang Jumaat pada hari itu bertempiran lari menyelamatkan diri. Di saat sakaratulmaut sudah menghampiri, Sultan Johor, Sultan Mahmud II sempat mencabut kerisnya dan melontarkan ke tanah terkena hujung ibu jari Megat Seri Rama. Demi kedaulatan raja yang tinggi, luka yang sedikit itu meninggalkkan bisa yang bukan kepalang. Laksamana Bentan sempat mengerang hanya seketika sebelum jatuh menemui ajal tidak lama kemudian. Sumpahan seorang sultan yang penuh daulat " Aku sumpah tujuh keturunan Bentan akan muntah darah kalau pijak bumi Kota Tinggi" . Baginda mangkat sebelum diturunkan di atas usungan.

Kisah sedih ini tercatat dalam Sejarah Johor oleh Tun Sri Lanang sebagai " Sultan Mahmud Mangkat Dijulang" Baginda mangkat dalam usia yang muda dan menaiki taktha pada tahun 1685. Kemangkatan baginda yang tidak meninggalkan zuriat menyebabkan pembesar Johor pada masa itu bermaufakat untuk melantik Bendahara Tun Habib Abd.Majid menjadi Sultan Johor yang baru dengan gelaran Sultan Abd.Jalil IV ( 1699-1718) dan semenjak itu berakhirlah titisan zuriat Sultan Mansur Syah, Sultan Melaka yang mengasaskan kesultanan Johor semenjak 1428.
Kisah ini akan kekal menjadi peristiwa yang paling tragis dan akan tetap diingati oleh seluruh rakyat Malaysia.


Ahad, 25 Mac 2012

Wasiat Sebelum Bergelar Isteri...

(gambar hiasan sahaja)


Wasiat buat mereka yang bakal bergelar isteri....

Pertama dan Kedua

Berpuas hatilah kepada suami dengan apa ada padanya dan mendengar kata-katanya dengan baik disertai dengan ketaatan.

Ketiga dan Keempat

Sentiasalah engkau mempertahankan pandangan mata dan deria bau suami, jangan sampai matanya memandang daripadamu sesuatu yang buruk dan jangan sampai dia mencium daripadamu melainkan bau yang harum.

Kelima dan Keenam

Sentiasalah engkau memerhatikan waktu tidur dan waktu makannnya kerana kelaparan menyemarakkan rasa marah dan kekurangan tidur menyebabkan mudah berang.

Ketujuh dan Kelapan

Jagalah hartanya dan peliharalah keluarga dan anak-anaknya. Perkara yang terpenting berkaitan hartanya ialah engkau perlu mengaturnya dengan baik. Manakala berkaitan anak-anaknya adalah memeliharanya dengan baik, kerana anak merupakan amanah Allah SWT, maka pelihara dan didiklah ia sebaik mungkin.

Kesembilan dan Kesepuluh

Jangan sekali-kali melanggar perintahnya dan jangan menyebarkan rahsianya kerana apabila engkau melanggar perintahnya, engkau telah menyempitkan dadanya. Dan apabila engkau menyebarkan rahsianya, maka engkau telah mengkhianati amanatnya. Juga, janganlah sekali-kali engkau bersukacita di hadapannya ketika dia sedang bersedih. Dan janganlah pula engkau menampakkan kesedihan dan wajah yang muram ketika dia sedang gembira.





(sumber : Majalah SOLUSI n CG)

Isnin, 30 Januari 2012

Ikhwanul Muslimin Mesir.

Anggota Majlis Parlimen Mesir sekarang terhimpun di dalamnya:

Lebih dari 140 orang hafal al-Quran.
Lebih dari 100 orang hafal dan menguasai 10.000 hadis
Lebih dari 180 orang hafal separuh al-Quran
Lebih dari 170 orang bergelar doktor pakar dari pelbagai bidang dan disiplin ilmu
Lebih dari 50 orang tidak memiliki kereta peribadi
Lebih dari 350 orang adalah bekas tahanan politik berkisar 6-10 tahun penjara
Dan 4 orang wanita yang bertudung kemas *






Rabu, 25 Januari 2012

Gambar-gambar Kumpulan Samseng Paling Bahaya Di Dunia


aryan brotherhood (america)


mexican zoot ladies


mara salvatrucha 13 (los angeles)


yakuza family (japan)


chinese triads (china)


la eme (mexico)


the crips (african american)


the mungiki (kenyan)


la nuestra (mexican american)

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x562.

bosozoku bikerz gang (japan)


baharom si rempit (malaysia)


panglima perang ludah (malaysia)
______________________________________________________________________________________________
HEHEHE....


Kredit- Kehidupan CG

Selasa, 17 Januari 2012

Lagu Khas Badminton Dari JoHaRa Era FM

Korang layanlah video klip di bawah ini. Lagu khas untuk pasukan badminton negara kita berjudul Smash nyanyian JoHaRa Dj Era FM. Memang terhibur dibuatnya...hahaha

Ahad, 15 Januari 2012

Kelajuan Goalkeeper dan Semangat Pak Arab hehe

Ada dua perkara menarik iaitu cara Joe Hart bermain bola sepak dan cara Pak Arab
mengulas perlawanan tersebut.. haha kelakar je pak arab tu ulas..


Sabtu, 14 Januari 2012

GRAND PRIX pertama di Tanah Melayu

Tahukah anda, Perlumbaan Grand Prix pertama di anjurkan di Tanah Melayu sebelum penubuhan Malaysia ialah di Johor Bahru.



Grand Prix pertama dianjurkan oleh Almarhum Sultan Sir Ismail ibni Almarhum Sultan Sir Ibrahim pada 1940 yang ketika itu masih bergelar Tunku Mahkota Johor. 

Perlumbaan terbabit adalah bertujuan untuk mengisi tabung perang. 4 perlumbaan dilepaskan dalam acara yang berlangsung selama 2 hari. 

Penyertaan hanya terbuka kepada peserta yang dijemput sahaja. Jemputan terbabit dihantar ke semua daerah di Johor termasuk Singapura, Perak, Pulau Pinang dan Melaka.

Grand Prix kedua pula hanya di anjurkan pada 1948. 

Kali ini Singapore Motor Club yang baru ditubuhkan ketika itu menjadi penganjur dan menerima sokongan dari Tunku Mahkota sendiri. 

Grand Prix pada 1948 ini hanya berlangsung selama 1 hari dengan 4 perlumbaan dilepaskan; iaitu 2 untuk kategori motorsikal dan 2 untuk kategori kereta.

2 kategori motorsikal adalah untuk 350cc ke bawah dan satu lagi ialah 351cc keatas. Kedua-dua perlumbaan kategori motorsikal adalah sebanyak 5 pusingan. 

Untuk Kategori Kereta pula ialah untuk kereta 1,500cc kebawah yang berlangsung sebanyang 5 pusingan. 

Manakala 1 lagi kategori Kereta ialah untuk kereta Formula One, 1,500cc supercharged dan 4,500cc supercharge dan berlangsung sebanyak 10 pusingan.


Sebanyak 88 penyertaan dicatatkan pada 1950 dan 101 penyertaan pada 1952. 

Jumlah penonton juga tidak kurang hebatnya ketika itu dan jumlah penonton terbesar dicatatkan pada 1952 dengan seramai 35,000 penonton menyaksikan perlumbaan secara langsung.

Jumlah jarak keseluruhan litar untuk satu pusingan ialah sejauh 3.7 kilometer. 

Ianya juga merupakan litar dikawasan sekitar bandar Johor Bahru dengan kombinasi laluan lurus dan selekoh perlahan. 

Perlumbaan dimulakan dihadapan Pejabat Pos Johor Bahru dengan melalui laluan lurus pesisir pantai Lido yang dikenali dengan nama Jalan Tai Heng ketika itu atau sekarang laluan berkenaan lebih dikenali sebagai Jalan Sultan Ibrahim. 

Pelumba kemudian akan membelok ke kanan menuju ke Zoo Johor bersebelahan Masjid Abu Bakar dan melalui bukit di Jalan Gertak Merah. 

Ni jalan nak masuk Zoo Johor. 

Kemudian para pelumba akan memecut menuruni bukit sebelum sekali lagi belok ke kanan di hadapan Penjara Ayer Molek. 







Laluan lurus sepanjang Jalan Ayer Molek pula membolehkan setiap pelumba melakukan pecutan sehingga ke garisan start/finish di hadapan Pejabat Pos Johor Bahru.


Harga tiket pula ditetapkan pada harga 5 Straits Dollars dan tiket boleh dibeli di Singapura dan Johor Bahru.

Kebanyakan yang menyertai perlumbaan ialah dari golongan berada dan hartawan dari Singapura dan Malaysia. 






Kredit - mr_x6006 CariGOld-

Khamis, 12 Januari 2012

Tandatangan Paling Mahal Di Dunia


1. Tandatangan William Shakespeare




Tandatangan William Shakespeare yang asli dikatakan hanya ada 6 di muka bumi ini dan dikatakan
tandatangan yang termahal di dunia iaitu dianggarkan $5juta iaitu RM 15 Juta bagi duit Malaysia setiap satu.


2. Tandatangan Bekas Presiden AS Abraham Lincoln





Tandatangan bekas presiden AS ini yang di ambil di atas satu surat dikatakan
pernah dilelong sehingga mencecah $ 748,000 iaitu sebanyak RM 2, 244, 000
pada tahun 1991.. wow kat atas surat pun boleh dilelong..memang hebatt


3. Tandatangan John Lennon





Tandatangan ahli kumpulan The Beatles ini iaitu John Lennon dikatakan tandatangan yang terakhir
beliau di atas salinan albumnya yang terakhir pada tahun 2003 sebelum mati dibunuh.
Nilai tandatangan ini dikatakan mencecah $ 525,000 iaitu sebanyak RM 1, 575000.


4. Tandatangan Jimmy Page




Tandatangan lagenda gitaris Jimmy Page pernah mencecah $49,000 iaitu sebanyak RM 275, 000
di suatu jualan lelong. Tandatangan ini ditandatangani di sebuah gitar.


5. Tandatangan Jimmy Hendrix





Tandatangan pemain gitar paling berpengaruh dalam sejarah muzik rock ini telah mengejutkan
dunia apabila meninggal pada usia 27 tahun. Walaubagaimanapun, tandatangannya di atas sebuah kertas
memiliki harga £ 41,000 iaitu sebanyak RM 230,000.
__________________

HAhaha... sain pon ada org nak beli kan.. sain aku ada sape nak x?? hehe

Kredit-Carigold-
Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 1991-2010 MyBlog. Powered by Mohd Rahimi Shamil MyBlog Diubahsuai oleh Shamil Group sdn bhd. Sponsor by deluxetemplates