Rabu, 28 September 2011

MALANG SUNGGUH DIKAU

hushh da seminggu x update blog... rindu plak sama kaw blog haha.... hurmm smlm adalah hari paling malang buat aku.. mana tak nye.. smua aku buat ada je yang tak kena... huhu apa punya malang la aku dapat semalam.. haha.. Semalam ntah mcm mana tergerak hati nak pergi ziarah unisel , ni semua borang extend punya pasal.. kalo x suruh isi , jangan harap aku nak dtg.. huhu pagi tu punya la bersemangat nak pergi unisel... barjet nak jimat duit, aku dgn seorang sahabat aku nawi (member 1 kos) berpakat pergi unisel hanya dgn bermotor sahaja.. sampai je unisel dalam pukul 11 , punya la penat , mau x kengkang aku berjalan, dekat sejam lebih perjalanan.. huhu ... akhirnya kami masuk la ke censelori dan dapatkan borang extend tu dekat unit rekod... bila da isi lengkap borang tu , tiba-tiba ada satu tu mintak cop dekan dan unit kewangan .. alahai.... nak kne bwk motor lagi untuk ke fakulti pulak...sampai je fakulti  punya la penat nak naik tangga pergi bilik dekan , nak bilik kat tingkat atas , ngade2 punya dekan... haha.. dengan lafaz Salam untuk masuk bilik dekan , tiba-tiba P.A dekan kata dekan meeting kt Shah Alam... What The Fish !!! hadoii susah payah aku datang jauh-jauh.. dengan senafas je dekan xde.. haiyooo... xpelah , hati masih boleyh sabar lagi.. haha... dengan sabar penuh di dada, pergi semula ke Unit Kewangan , nak mintak cop n akaun statement... sampai je sana , hati jadi gembira, sebabnya org x ramai .. hahaha gelak besar aku.. rupa-rupanya datang lagi malang buat ku... no yang aku dapat 3052 tp nombor yg terpampang dkt kaunter bru 3032.. OMG ! org x ramai, tp nombor begitu banyak.. xpelah aku tunggu(sabar je)... punya la teruk daripada 10 kaunter , yang bukak cuma 3 kaunter je.. hadoii... pastu plak pekerja nye smua jenis lembab... aiyakk.. lebih kurang 15-20 minit hanya untuk seorang student.. perhhh sampai x sudah la aku menunggu kalo style mcm tu... tiba-tiba pulak berduyun-duyun org masuk , ptot la aku dapat nombor yg boleh di ibaratkan pulau pandan jauh ketengah... rupanya dorang da ambik awal sblum aku... huh dengan staf nye lembab... nombor plak hidup segan mati tak mau... xnak pening kepala aku buat keputusan blah je dari tempat tu... baek makan lagi bgus... haha... akhirnya dapat jgk mkn dengan roomate lama, epy... huhu lama betol x jumpa dia sejak abis belajar ni... dia je yg tak habis blaja lagi...lepas makan  terus gerak pergi rumah sahabat perjuangan iaitu Ekhsan dekat Jeram Selangor , semasa Otw ke sana tu , boley pulak hujan.. apa lagi redah jelah... sampai je rumah ehsan , fuh alangkah bersyukur nye dpt minum n rehat...sempat jgk la tido dan solat asar sekali...  Waktu sudah ukul 5 ptg, aku dgn nawi pon bersiap la untung pulang.. time otw blik tu , boley pulak motor aku habis minyak...  si nawi rilek je jalan kedepan tanpa toleh belakang.. haha, aku da gabra, da la brenti dkt hutan, dah nak malam pulak tu... call nawi x angkat (maybe dia x perasan )... duduk menung sebentar aku.. haha dekat 5 minit aku tunggu akhirnya nawi datang semula.. Fuh Alhamdulillah sgt2... dan dia pun terus bergegas beli minyak dekat kampung-kampung berdekatan... hehe... minyak pon da di isi... dah perjalanan ditruskan sehingga sampai ke destinasi.. ALhamdulillah selamat jugak aku sampai.. Kesimpulannya , Hanya buang masa , wang , tenaga je pergi Unisel.. Rabu ni kena pergi lagi kesana ada taklimat praktikel. .. Apa pun Tak Boleh....


Agak kosong Unit Kewangan.. dimana staf ?


Hanya Sehelai borang, aku umpama hantu penunggu di censelori
daripd jd penunggu baek lepak makan dgn epy
huhu ... rempit time
Akibat rempit , motor tersadai, padan muka aku
Ntah macam mana tank minyak kosong... kuat btol moto aku minum ye
nasib ada nawi membantu
~
KESIMPULAN: PERGI HANYA BUANG DUIT , TENAGA DAN MASA... KHAKKK PTUIHHH


1 ulasan:

Mohd Abu Al Ghida Jamaluddin berkata...

salam bro..ko gi xkena time la bro..staff sume sibuk time 2 sebab ade intake baru..haha..

Catat Ulasan

KOmen jgn x Komen !!

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 1991-2010 MyBlog. Powered by Mohd Rahimi Shamil MyBlog Diubahsuai oleh Shamil Group sdn bhd. Sponsor by deluxetemplates