Jumaat, 19 November 2010

betul ke cara kita Bersujud?

Adakah betul cara kita Bersujud? itu lah persoalan yang kita fikir bila tgok gambar ni. Tiga bulan lepas saya mendengar Radio FM Alor Setar, Kedah FM selalu panggil ustaz ceramah bab agama...Ustaz tu kata Wajib bila sujud perut jari kaki kena sentuh lantai kesemuanya...Dalam pada tu ada call tanya ustaz...'Kalau imam sujud perut kaki tak sentuh lantai camna?' Ustaz jawab kita kena mufarakah...Saya balik saya cuba sujud macam tu...sukar juga nak sentuh semua perut jari kaki.Saya pon pergi surau ramai org sembahyang sujud perut kaki tak sentuh lantai...ada juga kadang2 naik jadi imam...mufarakahlah saya.....
Jadi saya search kat web..ada org cakap tak perlu perut kaki sentuh semua memadai yang termampu contohnya Ibu jari kaki, kaki kedua selepas ibu jari dan kaki ketiga....sunat sentuh semua. Mana satu yang betul Wajib atau Sunat sentuh semua saya ingin kongsi dengan tuan puan...maaf jika kalau korang semua dah maklum... Kalu ada dalil dan komen sila hebah disini .













credit: ilhamjabil CG

Rabu, 17 November 2010

Selamat Menyambut Hari Raya Korban










Jumaat, 5 November 2010

Ayat Ruqyah - Ayat Pengesan Jin & Penawar Sihir

Banyak kita dengar cerita-cerita tentang Jin dan sihir . Dalam masyarakat melayu , jin ni lebih dikenali sebagai makhluk halus iaitu makhluk yang tidak dapat dilihat . Perkataan Jin berasal daripada perkataan arab iaitu Jiniy dan Genie dlm bahasa inggeris yang membawa maksud yang tersembunyi / yang tertutup , dlm islam memaksudkan jin ini makhluk yang berakal , berkehendak , sedar, mempunyai kewajipan , berjasad halus dan hidup dibumi .

http://2.bp.blogspot.com/_scrZgPjO9Po/THsbPH7cQqI/AAAAAAAAAUA/Xqc-Bn4upe0/s1600/hantu.jpg

Dalam sebuah hadith dari Abu Tha'labah yang bermaksud : "Jin itu ada tiga jenis iaitu : Jenis yang mempunyai sayap dan terbang di udara, Jenis ular dan jengking dan Jenis yang menetap dan berpindah-pindah." Sihir pulak tergolong dalam kejahatan yang tercatat di dalam Al Quran, Wujudnya sihir di dunia ini adalah sebagai ujian dan cubaan walaupon sihir ini tidak diredhai oleh Allah SWT dan dilarang untuk melakukannya.OK maksud ringkasnya ialah, "Suatu perbuatan yang dilakukan dengan syarat-syarat yang tertentu, dibawah keadaan dan persiapan-persiapan yang aneh dengan cara-cara yang misteri. "

Cara untuk mengesan dan atasi gangguan-gangguan ini antaranya ialah menggunakan Ayat Ruqyah. Ayat RUkyah ni ialah gabungan dari ayat-ayat Al Quran yang boleh digunakan untuk mengesan jin dalam badan atau di rumah kita. Maksud ruqyah adalah al-‘udzah (sebuah perlindungan) yang digunakan untuk melindungi orang yang terkena penyakit, seperti panas disebabkan sengatan binatang, dan mcm2 lagi”

Keistimewaan Ayat Ini :-

Simptom yang akan didapati selepas mendengar :-

1)denyutan jantung makin kencang

2)badan bergegar

3)ada benda bergerak-gerak bawah kulit

4)mengantuk/menguap

5)batuk

6)gelisah

7)panas di tengkuk

Selepas mendengar ayat ini, insyaalah dapat menghalau jin yang berada dalam tubuh kita. Penjelasannya adalah mudah,jin yang berada dalam tubuh kita akan bergerak melalui salruran darah kita,ayat-ayat ruqyah syariah ini pula amat mustajab dalam menyakiti mereka,lalu mereka akan kucar-kacir dalam darah kita lalu menyebabkan degupan jantung kita bertambah kencang. Bagi pesakit-pesakit sihir pula,jin dalam badan akan membuatkan kita mengantuk apabila mendengar mp3 ruqyah syariah ini.Dan bagi kes saka,kita akan terasa panas ditengkuk.

Dengan mendegar mp3 ini, insyaAllah mampu menyembhkan penyakit – penyakit misteri antaranya :-

-Fikiran runsing/jiwa gelisah

-Menyembuhkan penyakit histeria,sihir dan saka


-Mengusir jin didalam badan,rumah dan premis perniagaan


-Ketengangan dalam rumahtangga


-Menyembuhkan anak-anak yang menangis malam


-Penambat kasih sayang antara anak dan ibubapa


-Anak-anak mudah mendengar kata orang tua


-Menguatkan hafalan dan pembelajaran


-Membuatkan minda lebih positif dan fokus terhadap kerja dan pembelajaran


-Membersihkan aura diri dan menyahkan energy-energy negatif dari badan


Cara Menggunakan Mp3 Ini :

RUQYAH MP3 ini amat bagus diperdengarkan 3 kali sehari bagi mereka yang mengalami pelbagai penyakit gangguan jin,kerana fadhilat ayat2 tersebut amat mustajab bagi mengusir jin2 jahat/sihir serta memagar diri kita.Selain itu pesakit juga kena baca banyak-banyak dalam hati tak kira masa dan tempat zikir ‘THO HA’ (surah taha ayt 1) .Kesannya semasa membaca zikir itu adalah perut akan terasa mual dan seterusnya sendawa…Ini petanda segala jin-jin dalam tubuh kita beransur-ansur keluar…InsyaAllah..


Cara Khusus Untuk Tujuan Tertentu :-

1) Bagi kesihatan diri dan keluarga,pasangkan cd/mp3 ini didalam rumah/premis perniagaan 3x sehari atau pasangkan dari malam sampai pagi (auto repeat).

2)Bagi pesakit gangguan jin,dilarang memasangnya didalam kereta,kesannya akan mengakibatkan kita mengantuk dan mengganggu pemanduan.

3)Bagi anak-anak yang menangis diwaktu malam,anda perlu pasangkan dengan kuat,insyaAllah jin/syaitan akan lari dari mengganggu anak-anak anda.

4)Untuk merawat histeria,sihir,saka dan lambat jodoh,sediakan 3botol besar air mineral,buka penutupnya dan pasangkan cd/mp3 ruqyah ini 3round sebelah air tadi (kira-kira 1jam 20minit).Air tadi dibuat minum seteguk untuk 3x sehari dan lakukan hari berikutnya sehingga air tadi habis.Tiap-tiap lepas solat perlu baca qursy 3x dan al insyirah 3x secara istiqomah.Kemudian sebelah malamnya pula,cd/mp3 ruqyah ini hendaklah dipasang dari malam sampai pagi selama sebulan.

5)Bagi memulihkan rumah/premis perniagaan yang bermasalah,cuma pasangkan 3x sehari untuk 3hari berturut-turut.

6)Jika kita sering mengalami masalah malas dan badan terasa berat,perdengarkan cd/mp3 ruqyah ini 3x sehari,insyaAllah kita akan cergas dan kembali bersemangat.


Kalau nak DOWNLOAD ayat RUQYAH : Klik SINI


credit: carigold


Khamis, 4 November 2010

Di Mana Kan Ku Cari Ganti !



Masuk hari ini dah 4 kali saya menonton dokumentari P Ramlee , cukup memilukan apabila P Ramlee meninggal dunia dalam keadaan yang cukup daif iaitu dalam keadaan yang miskin dan haki yang patah dan terluka. Dokumentari ini selama 2 jam yang menceritakan perjalanan kehidupan Arwahyarham Tan Sri P Ramlee yang pada mulanya tidak dikenali sehinggalah beliau dikenali sehingga ke peringkat antarabangsa dan sehinggalah beliau meniupkan nafas yang terakhir.

Kisah kehidupan P Ramlee pada zaman kejatuhannya cukup memilukan apabila dia telah di boikot oleh wartawan-wartawan , director , rakan artis apabila P Ramlee membawa kejayaan di dalam karya-karyanya, dan akibat dari tindakan cemburu itu , P Ramlee telah menerima pelbagai fitnah , penghinaan yang menyebabkan karier beliau musnah. Akibat tekanan yang di terima , P Ramlee membawa diri ke Kuala Lumpur , dan apabila di Kuala Lumpur , studio disana sangat lah daif dan menyebabkan terganggunya P Ramlee menghasilkan karya. Tiada kejayaan yang diperolehi oleh P Ramlee di Kuala Lumpur jika hendak dibandingkan Kejayaan di Singapura.

Dan sebelum P Ramlee menyahut panggilan ilahi pada tahun 1973 , beliau sekeluarga menjadi miskin , sehinggakan mereka sekeluarga hanya makan nasi kosong berlaukkan telur sahaja , ketika itu P Ramlee sudah tidak menerima apa-apa tawaran berlakon , menyanyi dan mengarah filem . Banyak syarikat produksi tidak memerlukannya lagi. Bukan saja syarikat produksi malahan Radio Televisyen Malaysia (RTM) juga tidak pernah memberi dia peluang untuk tampil di stesen milik kerajaan itu dan akhirnya P Ramlee menghembuskan nafas yang terakhir. Sehinggakan apabila P Ramlee meninggal dunia, Puan Sri Saloma mengadu tidak mempunyai wang untuk menguruskan jenazah Arwah. Jika korang semua menonton ,memang terlalu sedih perjalan kehidupan Arwahyarham Tan Sri P Ramlee , dengan bermula kejayaan dan akhirnya penderitaan. Saya cukup berasa kagum dengan penghasilan karya-karya beliau yang cukup bernilai sehingga ke hari ini. Apa-apa pun , korang jangan lepaskan peluang menonton dokumentari yang cukup terbaik ini , belum pernah ada dokumentari tentang perjalanan kehidupan Arwahyarham Tan Sri P Ramlee sebelum ini. Banyak lagi kisah-kisah menarik Arwah dan kisah sedih ketika zaman kejatuhan beliau.


Kepada yang terlepas dokumentari P Ramlee, boleh tonton semula di Astro History, pada 1nov 1pm dan 10pm, 2nov 4pm, 6nov 7pm, 7nov 10am, 15nov 10pm.

dan kepada yang ingin download dokumentari ini boleh klik di bawah

MegaUpload Download (Single File)
http://www.megaupload.com/?d=RBWKLA9M




Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 1991-2010 MyBlog. Powered by Mohd Rahimi Shamil MyBlog Diubahsuai oleh Shamil Group sdn bhd. Sponsor by deluxetemplates