Sabtu, 17 Julai 2010

Adolf Hitler dan Islam :Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar

Aku post tajuk ni sebab ada sesuatu yang menarik pasal hitler yang aku x pernah dengar sebelum ni. Dpt dari facebook dan carigold .Sajer nak kongsi ...


Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi...saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua...
__________________________________________________________________

Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...



Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si ***** ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya...lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"

Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : "Ada dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.




Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...









Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...


Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...










Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds

Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi...


2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"


3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas...


Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.

Thanx to :
SUMBER http://www.facebook.com/note.php?note_id=411669814626&id=108132706











39 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahu tak siapa lagi yang dihukum oleh Hitler,orang yahudi dan bangsa selain bangsa Aryan...masalahnya Hitler tu mmg bukan org baik

Tu propaganda hitler je supaya org islam perang deminya utk hapuskan yahudi..yg paling pandai hitler sbb dia tahu org islam benci kaum yahudi,alangkah bagus kalau org islam boleh membantunya menjayakan projek Holocaust beliau

Tanpa Nama berkata...

hitler bukan org baek???

british dah lama mmerintah negara ngko...ko xplak mrh...jepun dtg mnyerang ngara ngko...ko xplak simpan dndam...yahudi serang masjid al-aqsa skang ni...ko rasa2 kalo dy bunuh org yahudi tu dulu, ad x zionism skang ni???

Tanpa Nama berkata...

korg x prnah fikir ke kenape org america(kristian) b'baik2 ngan israel??walhal org yahudi dah bunuh nabi isa yg dianggap sbagai tuhan oleh org kristian....sejak 2 kristian ngan yahudi xprnh b'baik2 tapi skrg lain pulak jadi nyer.nie sume sebab diorg sepakat dgn kepercayaan m'yembah setan.

Tanpa Nama berkata...

susah nak percaya...kalau salah kepercayaan syirik nanti

Tanpa Nama berkata...

jangan lar pelik sbb pihak barat memang suka putar belit kan fakta.....tpi aku bersyukur sbb ada manusia yg bernama adolf hitler dikurniakan diatas muka bumi nie dan berharap ada lagi manusia macam dye dikurniakan oleh tuhan untk membela islam krn islam skrg nie semakin terancam

Tanpa Nama berkata...

MMG BARAT NI PENIPU...BRITISH MEMALSUKAN SEJARAH NEGARA KITA JUGA...SEJARAH EMPAYAR ISLAM BENUA SIAM AYUTHIA NAGARA KEDAH PASAI MA.... PAKATAN DARI EROPAH NI HANCURKAN KITA..KECILKAN EMPAYAR YG BESAR..BERBAHAGI SESAMA MEREKA..JAJAH SEKIAN LAMA..HINGGA ORG DAH LUPAKAN ASAL USUL MEREKA..TULIS SEJARAH BERDASARKAN KEPENTINGAN MEREKA..INI BERPUNCA DARI DENDAM YG LAMA..PERANG SALIB LA JAWABNYA....KLIK JA "NAGARA KEDAH" ADA JAWABNYA

Tanpa Nama berkata...

jagnlah kita pndng negara orang t'lbh dhulu..
pandng la ngara kita yng berpolitikan bukan kerana agama walhal keran NAMA,WANG,PANGKAT dan sbgainya...bila ISLAM d M'sia nk Bangkit Klu UMNO dan PAS xBergabung dan bersatu.. Negara je MAJU dr segi pembangunan tp MAJU dr segi agama kurang la beb.. JOm kita fikir2kan...(komen2 k)

chentah kiwie berkata...

jgn salahkan takdir..ALLAH lagi mengetahui..knp..dan mengape yahudi tu wujud..

Tanpa Nama berkata...

tpi ap motif yg mngatakan hilter seorang yg zalim??????

Tanpa Nama berkata...

" Saya boleh menghapuskan semua bangsa yahudi ketika saya berkuasa, tapi saya tinggalkan sedikit untuk kamu mengenali siapakah sebenarnya bangsa yahudi dan mengapa saya membunuh mereka. "

- Adolf Hitler.



renung-renungkan

Tanpa Nama berkata...

kita bunuh sadja ISRAEL a.k.a YAHUDI LAKNATULLAH !!!
TAKBIR !! TAKBIR !! TAKBIR !!

Tanpa Nama berkata...

if u dont kill it wont make u stronger
so think about it brothers
before they all take us down
before they kill us all
one day we all gonna fight them back without the spirit of hitler ...
we should think better about this before we talk about it..
so brothers are u ready for our journey in this world to fight them back..
remember ones we all have a same god is ALLAH
lets be ALLAH soldier to sacrifice for our religion ISLAM .. y'all should realise that israel were killing us and take over the world ..
so becarefull brothers prepare for the battle soon they will come to get us ..
so think about it ..

Tanpa Nama berkata...

Kalau I fikir kalau Hitler masuk islam boleh aman satu dunia dah tak ada lagi org yahudi.

Tanpa Nama berkata...

entahlah ape nak cakap...tapi klau adolf hitler masih hidup zaman sekarang ini mmg labih baik dunia ini tanpa orang yahudi... cbe kite renungan semula bahawa israel drpd orang yahudi. mungkin x de kekejaman yahudi di palestin apabila hitler ade. mmg btollah pernyataan yang dinyatakan oleh anda" Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti. " mg bto pon....ape yg yahudi buat zmn skarang ini amatlah betol tentng pernyataannya...

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

Masih banyak kisah Adolf Hitler yang perlu disingkap untuk mencari kebenaran. Satu kisah menarik untuk dibaca kerana sejarah masa lampau mengajar kita banyak perkara.....

Tanpa Nama berkata...

islam is heaven ^_^'

yusuf tayub berkata...

copy dari faiz tapit a.k.a blog aku bukan blog bapak kau ke ape ? btw naiss info ^^

Asyraff Zulkifli berkata...

kenapa Hitler tak peluk Islam? Atau dia dh peluk Islam tapi takde sape tau? sebab dari entry ni nmpknya dia betul2 yakin ngan Islam..

princsasuke berkata...

mohon share ??

Tanpa Nama berkata...

Allahuakbar
Allahuakbar
Allahuakbar

Tanpa Nama berkata...

boleh dapatkan maklumat lanjut berkaitan hilter x?? contohnya peribadi dia, cara kepimpinan dia..sebab sy tgh buat kajian pasal hilter utk assigment saya..

Tanpa Nama berkata...

sape yg menang perang die berhak menulis sejarah

Tanpa Nama berkata...

memang hitler berketurunan yahudi sbb bapak dia yahudi.. hitler benci bapak dia tu sbb tu dia tak suka bangsa yahudi.. aku salute hitler sbb dia mula dari askar bawahan.

prayoga berkata...

Betul betul betul betul betul...(Upin ipin mode on)

Tanpa Nama berkata...

aku percaya apa yang dilakukan hitler adalah baik ..

Tanpa Nama berkata...

owh patut aq suke nazi!!!! hidup nazi

Tanpa Nama berkata...

hitler hitler..

Tanpa Nama berkata...

sejarah dunia bnyak dipengaruhi oleh pihak barat. .pernah kah wujud manusia zaman batu ?adakah manusia wujud disebabkan revolusi monyet ?. .semua itu hanya pnipuan org barat krn mreka amat bncikan kbenaran kitab suci al-quran. .zaman manusia. .dan akhir sekali, knapa org barat mlindungi org Yahudi krn mreka sama2x penyembah syaitan. .Hal ini kita boleh melihat melalui lambang israel dan obelisk yg mnjadi kbnggan amerika mrupakn smbol pnymbahn black metal. .

Tanpa Nama berkata...

Adolf Hitler memang terbaik la, Moga Allah merestui beliau amin. walaupun beliau bukan Islam.

Tanpa Nama berkata...

kritian ,yahudi or org kafir jgn dijadikan teman kepercayaan...mungkin dia bunuh yahudi sb dia nak berkuasa suatu hari nnanti,,kita kembali pd alquran n sunnah..ada jawapannya ..

ada ada apa berkata...

adakah fakta dia atas betul?

ada ada apa berkata...

ha hai hitler

ada ada apa berkata...

adolf hitler(jerman),benito mussolini(itali),josep stalin,(russia)

Tanpa Nama berkata...

ape-ape pun dalam al-quran dh tertulis bahawa bangsa yahudi akan hapus stuhari nti. banyak2 lah kte mentafsir al-quran. renung2kan dan slamat beramal...

Hasrudin Tazep berkata...

Susah nk percaya dgn Adolf ni... Islam x suruh pun bunuh org yg tak bersalah... Kita tahu Adolf dh mati tp mayat dia x jumpa (sama mcm Osama Laden) sbb apa yg majority rakyat tahu yg die tu mati terbakar...
Tp, ingat apa yg kita tahu didalam Al-Quran mengatakan yg org Yahudi adalah org yg paling bijak...
Jd, itu mungkin salah satu cara dieorg nak musnahkan Islam...
Sebijak2 dieorg pun hari kiamat nanti terhapus jugak dieorg...
Org islam cuma perlu mempertahankan diri bukan menentang... (menegakkan kebenaran dgn cara yg betul)

Orang kristian mmg suka memaafkan... sbb tu senang2 je dieorg maafkan Yahudi walaupun dieorg
bunuh Jesus...
Ibarat, kalau kita lempang pipi kanan dia, dia akan bg kita lempang pipi kiri dia...

Kalau kita sbg Islam, kalau dia ambil mata kita, kita akan ambil mata dia...

Tanpa Nama berkata...

Biar la Yahudi nak buat apa.... tapi tuhan dah janji hari ini kau menang yahudi sampai satu ketika maka terhapuslah engkau ... sehingga batu2 juga akn membenci mereka ..... tungu saat kemusnahan mu.... Israel terlalu takut dengan janji Allah itu dan mereka lebih arif tentang itu.... Dan umat islam palstin diberi keistimewaan kerana setip kematian mereka adalah syahid... Mereka hanya tersenyum dengan syurga Allah... Bunuh lah mereka janji tuhan surga ke atas mereka... oleh itu Umat islam palestin untung ke kita yang senang lenang di dunia ni yang untung.... kerana pasti syurga menanti mereka... Habis Kita ni ...... Renung2 kan.

Tanpa Nama berkata...

kaji balik kaitan hitler ngn yahudi. n anda dapat tahu hal yg sebenarnye. islam tak suruh hitler wat segala kekejaman.. tuh islam ke? umat palastin pon tak bunuh dorang just baling batu je. jgn tertipu dgn propaganda dorang. dajal memang sentiasa ingin mengawal minda kita

Tanpa Nama berkata...

nk lgi cerita psai dya ..

Tanpa Nama berkata...

Dia suka haiwan ~ dan dia suka berfesyen .. Ahahah boleh la buat rujukan dan saya cuma bagi klu je

Catat Ulasan

KOmen jgn x Komen !!

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 1991-2010 MyBlog. Powered by Mohd Rahimi Shamil MyBlog Diubahsuai oleh Shamil Group sdn bhd. Sponsor by deluxetemplates