Isnin, 10 Mei 2010

baca lah, semoga terbuka hatimu utk mengingatiNYA..insyaAllah




Ingatlah pengorbanan ibuuuuu....



Orang kata aku lahir dari perut mak..

Bila dahaga, yang susukan
... aku.. mak

Bila lapar, yang suapkan aku..ibu


Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. mak


Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. iBu!


Bila bangun tidur, aku cari.. mak


Bila nangis, orang pertama yang datang ..mak


Bila nak bermanja... aku dekati mak


Bila nak bergesel... aku duduk sebelah mak


Bila sedih, yang boleh memujukku hanya mak


Bila nakal, yang memarahi aku... mak


Bila merajuk... yang memujukku cuma..mak


Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..mak


Bila takut... yang tenangkan aku.. mak


Bila nak peluk... yang aku suka peluk..mak




Aku selalu teringatkan ..mak
Bila sedih, aku mesti talipon... Mak
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Mak
Bila takut, aku selalu panggil.. "makkkkkkkkkkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga Mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Mak
Bila ada masalah, yang paling risau.. Mak



Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni... Mak

Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Mak

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Mak

Yang selalu berleter kat aku.. . Mak


Yang selalu puji aku.. Mak


Yang selalu nasihat aku.. .Mak




Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... Mak
Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok... aku cari pasanganku
Bila sedih... aku cari Mak
Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal... aku ceritakan pada Mak
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Mak
Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku
Bila sibuk... aku terlupa pada Mak
Bila sambut valentine... Aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari ibu... aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu

Selalu... aku ingat pasanganku

Selalu... Mak ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku


Entah bila.. aku nak talipon Mak


Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku


Entah bila.... aku nak belikan hadiah untuk Mak







Renungkan:


(Dibawah adalah Nukilan Syeikh Hassan Al Banjari)


Perjuangan mu bagai lilin yang membakar

Bersinar menerangi kegelapan

Rela Berkorban meredah onak berduri

Jasa Bakti mu sejernih air di qhali

Sinar cahaya murni mu menerangi keluhuran insan

Kau lah insan yang bernama Ibu




Ya Allah Engkau pelihara lah kedua ibubapa ku.sepertimana mereka membela ku dari kecil.

Jauh di sudut uslub kalbu ni sayu & pilu mengenangkan pergorbanan mu ibutapi aku manusia yg selalu lalaiselalu lupa kan ibu ku.Maaf kan diri ku wahai ibuku..

0 ulasan:

Catat Ulasan

KOmen jgn x Komen !!

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 1991-2010 MyBlog. Powered by Mohd Rahimi Shamil MyBlog Diubahsuai oleh Shamil Group sdn bhd. Sponsor by deluxetemplates